• WYCIECZKA DO NAŁĘCZOWA - KAZIMIERZA DOLNEGO - SANDOMIERZA

• W dniach 6-7 czerwca 2023 r. uczniowie klasy 6b i 6c oraz kilku uczniów z klasy 7b i 8e wzięli udział w wycieczce szkolnej: Nałęczów – Kazimierz Dolny – Sandomierz.

Pierwszym etapem naszej dwudniowej wycieczki był spacer po Parku Zdrojowymw Nałęczowie. To jedno z najpopularniejszych polskich uzdrowisk funkcjonujące od XIX wieku. ,,Do wód nałęczowskich’’ przybywało wiele znanych postaci m.in.: Bolesław Prus, Stefan Żeromski, Henryk Sienkiewicz. Na terenie uzdrowiska Nałęczów występują dwa rodzaje wód wykorzystywane do celów leczniczych.

Kolejnym punktem na naszej liście był Kazimierz Dolny, niezwykle malownicza miejscowość położona na prawym brzegu Wisły. Zabytkowymi uliczkami zwiedzaliśmy Rynek z renesansowymi kamienicami. Udaliśmy się również na Górę Trzech Krzyży, zatrzymując się na moment przy kościele św. Jana Chrzciciela, gdzie można podziwiać jedne z najstarszych organów w oprawie modrzewiowej. Po zakupieniu pamiątek i chwili wytchnienia udaliśmy się w kierunku Sandomierza, zwanego kiedyś ,,Małym Rzymem’’. Tam mieliśmy zaplanowany wieczorny rejs statkiem po Wiśle, podczas którego podziwialiśmy panoramę miasta i słuchaliśmy opowieści kapitana o historii i legendach Sandomierza.

Drugiego dnia wyruszyliśmy odkryć Sandomierski Kufer Skarbów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Panorama miasta, rzeka Wisła, piękne budowle wzniesione na siedmiu wzgórzach to świetna okazja na zrobienie zdjęć. Dalej udaliśmy się na spacer Podziemną Trasą Turystyczną. Półtorakilometrowy marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów zakończył się przed budynkiem Ratusza. Ciekawą atrakcją była Zbrojownia Rycerska. Tutaj mogliśmy przebrać się w stroje rycerskie oraz wysłuchać niezwykle zabawnego wykładu dotyczącego rycerskiego kunsztu i historii miasta. Po zwiedzaniu dzieci miały czas wolny, by zakupić pamiątki i udać się na spacer  śladami ,,Ojca Mateusza’’. Zachwyceni urokiem Sandomierza wsiedliśmy do autokaru
            i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Na pożegnanie każdy uczestnik podróży otrzymał koguta - symbol Kazimierza. Opiekę na wycieczce sprawowały panie: Barbara Dryniak, Katarzyna Szlęk, Anna Trząsalska.

Wycieczka szkolna to czas nauki, poznawania nowych miejsc, to czas zabawy, integracji, zacieśniania przyjaźni oraz niezapomniana lekcja odpowiedzialności.

To była wspaniała przygoda!!!

• Wycieczka do Warszawy

• Miesiące maj i czerwiec to czas klasowych wycieczek - wspólnego przebywania uczniów w gronie rówieśniczym i poznawania nowych miejsc na mapie Polski. W dniach 16-17 maja odbyła się wycieczka klas: 8c, 7a i 7b do Warszawy. Pierwszego dnia wycieczki mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego i Centrum Nauki Kopernik. Ogromne wrażenie zrobiła na nas ekspozycja w Muzeum Powstania Warszawskiego. Samo muzeum powstało w sześćdziesiątą rocznicę wybuchu Powstania. Aranżacja wnętrza i wykorzystanie efektów multimedialnych przybliżyły powstańczą rzeczywistość. Wytyczona trasa przedstawiła nam chronologię wydarzeń i prowadziła przez poszczególne sale tematyczne. Poruszaliśmy się w scenerii sprzed siedemdziesięciu lat, spacerowaliśmy po granitowym bruku wśród gruzów zniszczonej Stolicy. Na trasie zwiedzania znajdowała się aranżacja kanału, gdzie mogliśmy  zidentyfikować się z powstańcami z 1944 r. Na długo w pamięci pozostanie nam także film „Miasto ruin”, w którym przedstawiono doszczętnie zniszczoną Warszawę po upadku powstania. Teraz jeszcze dokładniej rozumiemy i szanujemy powagę dnia 1 sierpnia, godziny „W” i bohaterstwo Powstańców.W dalszej kolejności udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernika. To niezwykłe w skali Polski miejsce jest najlepszym dowodem, że nauka może być emocjonująca i wciągająca. Tutaj i maluchy i dorośli mogą zdobywać wiedzę w sposób nowoczesny i interesujący. W ogromnym kompleksie obejrzeliśmy wystawy stałe z całą masą eksponatów prezentujących rozmaite zjawiska z dziedziny fizyki, matematyki, biologii, astronomii, muzyki i wielu innych dziedzin. Eksperymentowaliśmy na ponad 200 stanowiskach dotyczących ciała człowieka i przyrody. Była to nie tylko świetna zabawa, ale także ogromna dawka nauki.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się zwiedzać i podziwiać Zamek Królewski. Każdy uczestnik wycieczki otrzymał audioprzewodnik, dzięki któremu poznawał poszczególne ekspozycje sal i ich historię. Mieliśmy okazję zobaczyć Apartamenty Królewskie króla Stanisława Poniatowskiego, Pokoje Matejkowskie z największymi dziełami sztuki Jana Matejki (do tej pory widziane tylko w podręczniku!), a także Sale Sejmowe. Wizyta w Zamku Królewskim to absolutna konieczność każdego Polaka przebywającego w Warszawie. Następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, gdzie mieliśmy okazję poznać historię nieistniejącego dziś Pałacu Saskiego, a także obserwowaliśmy zmianę warty pod Grobem Nieznanego Żołnierza. Na koniec wycieczki zostawiliśmy sobie „wisienkę na torcie” - spacer po parku w Łazienkach Królewskich i wokół Pałacu na Wyspie. Zadowoleni, uśmiechnięci i pełni wrażeń wróciliśmy do Przeworską z nadzieją, że jeszcze kiedyś tam wrócimy…

• Uniwersytet Dzieci w Klasie

W roku szkolnym 2022/2023 klasy 4B oraz 5B pracowały nad projektem edukacyjnym Uniwersytetu Dzieci w Klasie, którego celem jest profesjonalne i atrakcyjne uzupełnienie edukacji szkolnej, zgodne z podstawą programową i priorytetami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/23. Projekty oferowane przez Uniwersytet Dzieci w Klasie pozwalają Ci wspierać uczniów  w rozwoju istotnych kompetencji, takich jak: kreatywność, otwartość, myślenie krytyczne i analityczne, innowacyjność, empatia oraz umiejętność pracy projektowej i współpracy.

Klasa 4B wzięła udział w projekcie „Mistrzowie planowania. Jak zrealizować pomysł?” realizowanym przez Uniwersytet Dzieci w Klasie. Uczniowie podczas ośmiu spotkań mieli okazję poznać różne aspekty i etapy procesu dążenia do celu. Celem zajęć było również pobudzenie ich kreatywności, i zachęcenie do przedsiębiorczości. Klasa miała okazję uświadomić sobie rolę współpracy i empatii oraz poznać swoje mocne i słabe strony.

Klasa 5B wzięła udział w projekcie „Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?”Podczas lekcji uczniowie będą działali zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Uczyli się czym jest asertywna i konstruktywna komunikacją oraz jak ją wykorzystywać w życiu, a także brali udział w ćwiczeniach pomagających w regulacji emocji. Dzięki projektowi uczniowie nauczyli się lepiej rozumieć siebie oraz innych. Celem zajęć było wzmocnienie poczucia ich własnej wartości, a także uważności oraz rozwijanie umiejętności komunikacji oraz nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji.

• Wycieczka do Kopalni Soli w Bochni

• Klasy drugie wybrały się do Kopalni Soli w Bochni, żeby spotkać się ze Skarbkiem. Wycieczkę rozpoczęliśmy od jazdy kolejką podziemną. Zwiedzaliśmy kopalnię, o której ciekawie opowiadali nam przewodnicy. Podziwialiśmy stare urządzenia, maszyny, narzędzia, którymi posługiwali się dawniej górnicy w swojej pracy. Na filmach multimedialnych mogliśmy zobaczyć jak dawniej wyglądała kopalnia. Na końcu naszej wycieczki odnaleźliśmy Skarbnika, który opowiedział nam wiele ciekawych historii. Wycieczka była ciekawa i pełna niezapomnianych wrażeń.

• Kopciuszek z wizytą w Oddziale Przedszkolnym

• Dzisiaj do dzieci z " Zerówki" zawitał Kopciuszek ze swoją świtą. Uczniowie z koła teatralnego działającego w naszej szkole wystąpili przed tą niezwykle wymagającą publicznością. Dziękujemy za gorące i serdeczne przyjęcie!

• „MOJA KOCHANA MAMUSIA”

Olga Krzywonos  i Nikodem Wróblewski 1c

Gratulujemy!

• UCZNIOWIE SP 1 W ENERGYLANDII

• 31 maja 2023r. 87 uczniów klas 8 odwiedziło ENERGYLANDIĘ - największy Park Rozrywki w Polsce, oferujący 123 atrakcje, które znajdują się na obszarze 70 ha. Park zlokalizowany jest w miejscowości Zator w woj. małopolskim. W ciągu kilku godzin nie sposób skorzystać ze wszystkich oferowanych atrakcji. Największym powodzeniem cieszyła się wśród uczniów strefa ekstremalna, a w niej najszybsze i największe Roller Coastery, ogromne wahadło Azec Swing, czy potężne 40 metrowe

ramię Space Boostera, których prędkość dochodzi do 100 km/h, a przeciążenia sięgają aż 5G! W tej strefie, bezsprzecznie królują Hyperion - najwyższy i najszybszy w Europie w swojej kategorii oraz Water Coaster Speed - światowy rekordzista wśród wodnych Roller Coasterów. I jeszcze wiele innych… Wspaniałą zabawę uzupełniła piękna, słoneczna pogoda.

Nasi uczniowie bardzo zmęczeni, ale też zadowoleni z zabawy na wysokich obrotach, wrócili ze swojej ostatniej wycieczki klasowej w szkole podstawowej.

Opiekę nad uczniami sprawowali: Halina Jarosz-Łaba, Sabina Kamecka, Tomasz Kamecki, Donata Kosior- Jaroch, Małgorzata Liszka – Wołoszyn, Edyta Sochacka, Jadwiga Czerwonka

• Wycieczka do Sandomierza

• 26 maja uczniowie z klas 4A i 4B uczestniczyli w wycieczce do Sandomierza - miasta nad Wisłą położonego na siedmiu wzgórzach. Podczas zwiedzania miejscowości uczniowie podziwiali starówkę, zobaczyli Bramę Opatowską, czyli  gotycką bramę wjazdową z 2. połowy XIV w., zbudowaną z inicjatywy Kazimierza Wielkiego jako część murów obronnych miasta. Duże zainteresowanie uczestników wycieczki  wzbudziła Podziemna Trasa Turystyczna. Uczniowie mieli okazję przymierzyć różnorodne stroje i zbroje rycerskie oraz obejrzeć cały arsenał broni z dawnych czasów. Niezwykłą frajdę sprawił im rejs statkiem po Wiśle. Bardzo duże wrażenie wywarł na uczniach spacer lessowym Wąwozem Świętej Królowej Jadwigi.  Z głowami pełnymi wrażeń wróciliśmy do Przeworska.

Podczas wykonania fotorelacji wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".